V intervjuju Monika Wörwag in dr. Marcus Wörwag razpravljata o prednostih družinskega podjetja, pomenu kulturnih razlik in o tem, zakaj morajo vsi sodelavci razmišljati kot podjetniki.
V intervjuju Monika Wörwag in dr. Marcus Wörwag razpravljata o prednostih družinskega podjetja, pomenu kulturnih razlik in o tem, zakaj morajo vsi sodelavci razmišljati kot podjetniki.
Marcus Wörwag: Naša družina prihaja iz Zuffenhausna. Kljub naši mednarodni usmeritvi so tukaj še vedno naše korenine. Naša lekarna sodi še dandanes k našemu podjetju. Še vedno sem v tesnem stiku z njo, zato razumem potrebe farmacevtov, zdravnikov in zlasti bolnikov. V zadnjih 50-letih se naše temeljne naloge niso spremenile. Ljudem, ki se morajo zdraviti, ponujamo najboljša zdravila.
Monika Wörwag: Naš oče se je povsem identificiral s podjetjem, lahko rečem, da je to njegova življenjska naloga, zato njegova filozofija velja še danes: »V ospredju je vedno človek.« Torej tisti ljudje, ki trpijo zaradi sladkorne bolezni in njenih spremljajočih pojavov, kot so bolezni srca in ožilja ter diabetična nevropatija. Poleg zdravil podjetje predstavlja mineralne snovi in vitamine, tako imenovane biofaktorje. Z njimi smo usmerjeni k naravnemu zdravljenju.
Marcus Wörwag: Naših uspešnih izdelkov, kot so Milgamma, Thiogamma in Magnerot podjetje ni izpostavljalo le zato, ker so pravi, ampak je za uspeh bilo pomembno tudi njihovo in naše širjenje na prave trge.
V središču te širitve je bil prav tako človek, to so naši sodelavci. Že od začetka verjamemo v samozavestne ekipe, ki jih sestavljajo strokovnjaki v svojih državah, ki niso le neposredno povezani z nami, temveč so blizu strankam.
Monika Wörwag: Ker podpiramo samostojnost in samozavest svojih sodelavcev, se tudi oni trudijo za podjetje Wörwag Pharma. Povezava tega znanja in izkušenj s kakovostjo našega dela, potrebno vizijo in hitrostjo pri pomembnih odločitvah, predstavlja zgodbo o uspehu našega podjetja.
Marcus Wörwag: Vedno in povsod se naprej osredotočamo na bistveno. Pomembni so nam mali in veliki cilji. Rast vidimo predvsem v nenehni izboljšavi in pestrosti ter celovitosti naših izdelkov v dobrobit vseh. Zato naše podjetniške odločitve nikoli ne temeljijo na kratkoročnih ciljih, temveč vedno na trajnih, zanesljivih uspehih.
Monika Wörwag: Ta uspeh nenazadnje dolgujemo svojim sodelavcem in njihovim družinam. Po eni strani nam je pomembna finančna neodvisnost podjetja, občutek, da nismo odvisni od bank ali vlagateljev. Po drugi strani pa vemo, da smo uspešni, če so samostojni naši sodelavci. Ti smejo sooblikovati in prevzemati odgovornost kot posamezniki in kot ekipa.
Marcus Wörwag: Imamo jasno postavljen cilj: izdelki po meri za temeljno ciljno skupino. Smo specialisti, ki vse svoje znanje, izkušnje in kompetence vlagamo v to ciljno skupino. Različne možnosti zdravljenja, izobraževalno gradivo in diagnostični material pomenijo veliko dodatno korist za bolnike. V naslednjih desetletjih se bo število sladkornih bolnikov zelo povečalo. S tem spoznajem nadaljujemo v dobrobit bolnika.
Monika Wörwag: Naša zdravila niso le visoko kakovostna, imajo stroge etične in okolju prijazne standarde. Zdravila podjetja Wörwag Pharma ljudje dobro prenašajo. Spodbujajo zdrav način življenja in na splošno izboljšujejo skrb za zdravje.
Marcus Wörwag: Le ponovim lahko: z osredotočanjem na bistveno. Prvič: izgradnja naše palete izdelkov, lastne raziskave in razvoj. Drugič: izgradnja novih trgov. In tretjič: povečevanje in nadaljnji razvoj naših kakovostnih ekip.
Monika Wörwag: Zavedamo se, kaj dosegamo z ljudmi, ki delajo za nas. Zato je pri nas osebnostni razvoj vedno pomembna tema. Ni zaman, da se predstavljamo kot velika ekipa, ki ravna po načelu; »Vsi za enega in eden za vse.« Poskušamo in spodbujamo novitete, vsak lahko vnese svoje lastno podjetniško razmišljanje in ravnanje. In če se kljub temu pojavijo spodrsljaji, smo organizacija, ki se uči, napake sprejemamo in jih spreminjamo v pozitivno. Ta ekipna misel, ki jo živimo, vodi v prizadevanja vsakega posameznika. Človeškost in sposobnost, da skupaj nekaj ustvarimo, predstavljajo podjetje Wörwag Pharma.
Monika Wörwag: Seveda so prav kulturne razlike velik izziv. Sprejemati te razlike ni vedno enostavno, vendar je spoštovanje medkulturne individualnosti jedro naše ekipne misli. Pri tem postavljamo velike zahteve tudi svojim sodelavcem, in sicer pripravljenost za spremembe mora biti vedno prisotna. Naše glavne vrednosti so storilnost, odgovornost in identifikacija.
Marcus Wörwag: Naše ekipe se v zadnjih letih vedno bolj povečujejo. Če je bil še pred časom vodja podružnice v tujini odgovoren za pet sodelavcev, je danes deloma odgovoren za več kot 100 sodelavcev v svoji državi. To zahteva od vseh visoko usposobljenost in pripravljenost za permanentno učenje. S transparentnostjo premikamo fizične meje in meje v glavah.
Monika Wörwag: Upam si trditi, da smo tukaj zelo daleč. Pri nas dela veliko žensk – kot je v zdravstveni panogi običajno; mnoge so na vodilnih položajih. Vse je odvisno od posameznika in njegove usmerjenosti. Od začetka smo na primer imeli kot vodje podružnic močno ekipo žensk z diplomami iz medicine, ki so v večini še vedno z nami. Skupaj s podjetjem so se razvijale naprej, mi pa jih pri tem podpiramo in spodbujamo z dejanji. Od 21 vodij podružnic je 12 žensk.
Tudi v našem mednarodnem oddelku za pridobivanje dovoljenj, ki ga vodi ženska, delajo številne visoko usposobljene sodelavke različnih nacionalnosti. Individualne prednosti naših sodelavcev ciljno usmerjamo v mešane ekipe. To pomeni napredek za sodelavce in podjetje.
Monika Wörwag: Smo in ostajamo družinsko podjetje! To prednost znamo izkoristiti. Naša »prizemljenost« pomeni, da smo zanesljiv partner. Kratke odločevalske poti znotraj podjetja nam omogočajo, da se odzivamo prilagodljivo in hitro. Nenazadnje je naš ekipni duh tisti, ki nam daje pri vsakdanjem delu krila za doseganje skupnega cilja – doseči le najboljše. Težko je najti boljšo izhodiščno podlago.
Marcus Wörwag: Seveda želimo še naprej voditi svojo dosedanjo dinamiko rasti. Do sedaj smo trdo delali in tako bo tudi v naslednjih letih. Ta izziv sprejemamo, vendar želimo rast s človeškim obrazom. To pomeni tudi zagotavljanje delovnih mest. Ker so naše ekipe izjemno motivirane, bomo svoje cilje dosegli.